poniedziałek, 28 lipca 2014

DIY: Koci materac

Rudy jest indywidualistą. Konsekwentnie wdraża w życie zasadę, że nikt mu nie będzie mówił co on ma robić. Od lat olewa wszystkie poduszki, jakie mu uprzejmie podsuwamy. Sam wybiera sobie miejsce w którym kładzie się spać. Ostatnio jest to drewniana półka w szafce, twarda i zimna, od czego pęka moja kociomatczyne serce.

Zagadka rozwiązała się, kiedy kupiliśmy płaskie pokrowce na krzesła, a Rudy z umiłowaniem zaczął na nich sypiać. Rudy nie lubi poduszek, woli coś miękkiego, ale płaskiego. Postawiłam wykorzystać tą wiedzę i zrobić dla Rudego materac na twardą szafkę. Wygląda na to że miałam zaszczyt trafić w koci gust. 

Materac produkuje się w kilka minut - wystarczy pianka tapicerska (dostępna w marketach budowlanych ) i poszewka na poduszkę. Piankę docinamy do wymiaru (u mnie długość poduszki i szerokość półki), wkładamy w poszewkę i materac gotowy. Można też samodzielnie uszyć poszewkę z dowolnego materiału, proponuje jednak wszyć wtedy zamek lub guziki, żeby poduszka nie była jednorazowa. 

Materac jest praktyczny - można go przenieść w nowe ulubione miejsce kota (Rudy jest kreatywny i lubi zmiany), łatwo wyprać lubi zmienić poszewkę. To prosty sposób żeby uszczęśliwić kota w 5min.

4 komentarze:

  1. Moja mała Figa upodobała sobie podkładkę pod laptopa z Ikea - taką, którą kładzie się na kolanach, od spodniej części ma miękką, wypełnioną styropianowymi kulkami poduchę dostosowującą się do kolan, a wierzch jest plastikowy, płaski. Któregoś razu obok łóżka położyłam podkładę "spodem do góry" i wtedy Figa ją pokochała. Można się wygodnie wymościć, fajnie szeleści i dostosowuje się do całego małego ciałka :) Od tamtego dnia nie używam podkładki, bo komuś zależy na niej zdecydowanie bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to jest niesamowite co sie rodzi w takiej malej, kociej głowie :D

      Usuń